Świat

… czyli gdzie ostatnio byliśmy

2022

Albania, Berat, Tirana

25-29 marca

Jakiś czas już nas WizzAir rozpieszcza i kupiliśmy tanie bilety z Wiednia do Tirany stolicy Albanii. Stolice jako tako znamy bo w zeszłym roku spędziliśmy w tym kraju jakieś 3 tygodnie, tym razem na przedłużony weekend padło miasteczko znajdujące się na liście UNESCO czyli Berat i oczywiście nie zawiedliśmy się na mieście tysiąca okien.

Włochy, Toline, via ferrata Trentapassi

4-6 marca

Spontaniczny wypad do Włoch, jakoś tak był tani bilet to kupiliśmy, a co można robić w Bergamo ? Wspinać się 🙂 szybki rekonesans i trafiamy na via ferratę w miejscowości Toline nad jeziorem Iseo, samo dojście do startu jest upierdliwe, ale widoki przecudne, a sama ferrata to wisienka na torcie 🙂

Egipt, Góra św. Katarzyny, Góra Synaj

12-19 luty

Kolejny szczyt do korony tym razem Afryki mamy za sobą, dzięki WizzAirowi udało się dość tanio dolecieć do Sharm  El-Sheikh z którego dość szybko uciekliśmy, aby główną bazę zorganizować sobie  w miejscowości Saint Katherine, skąd udało się zdobyć najwyższy szczyt Egiptu Górę św. Katarzyny, a tak przy okazji jeszcze Górę Synaj. Jak zwykle pustynne góry nie zawiodły. Desert Dream v3.0 uznajemy za bardzo udany.

Hiszpania, Teneryfa

15-19 stycznia

Zaplanowaliśmy zdobycie wulkanu Pico del Teide i przejście szlakiem Las Ventanas de Güimar. Pierwsza część się nie udała z racji załamania pogody. Minusem jest to, iż aby zdobyć szczyt trzeba mieć pozwolenie, które owszem jest darmowe, ale załatwiać go trzeba 2-3 miesiące do przodu. Nasze już było nieważne więc zrobiliśmy w zamian Paisaje Lunar czyli “księżycowy krajobraz”. Tak czy siak clue naszego wypadu były Las Ventanas de Güimar, które wymiatały. Trasa oficjalnie jest zamknięta, ale przejść się da, a wrażenia są niepowtarzalne (latarka konieczna).

Niemcy, Dortmund

8 stycznia

Bilet był raptem za 38 zł, tam i powrót w sam raz na jednodniówkę w Dortmundzie 🙂 Pogoda średnia, ale co się spodziewać w styczniu. Za to zabawy było multum, naszym głównym celem był stadion Borussi Dortmund i nie zawiedliśmy się. Stadion jest świetny, a w knajpce podają nawet kawę z naniesionym logiem klubowym na piance 🙂